dissabte, 29 de desembre del 2012

Clausura del Dossier d'Aprenentatge!


Fins aquí arriba el dossier d'aprenentatge del mòdul de Processos i Contextos Educatius II de  les assignatures de GITIC (Gestió de la informació i TIC) amb el Jorge Coderch Allué i COED (Comunicació oral, escrita i digital) amb l'Imma Gómez Pallarès. En aquest bloc he volgut anar explicant tot el que estava aprenent i m'anaven ensenyant durant aquest primer semestre.

Quan vaig començar escrivint aquest bloc, anomenat dossier d'aprenentatge, em va costar bastant entendre com funcionava, però poc a poc vaig anar entenent-lo, i ara a demés considero que estic lo suficientment capacitada per obrir sempre que vulgui un bloc on pugui parlar del que jo consideri oportú.

El principi no acabava d'entrendre el funcionament ni en que consisitien ambes assignatures. Però poc a poc, vaig anar veient el que ens podrien arribar a ajudar per la nostre vida futura com a mestres, d'aquesta manera podrem anar més  preparats i transmetre aquests coneixements els alumnes.

A demès no tenia molt clar com es podrien relacionar entre elles, però vaig anar veient que de forma indirecta podien està molt relacionades i aixì nosaltres aprendre més. Aquí us deixo la entrada que crec que es veu més aquesta relació entre les dues assignatures:

1- COED + GITIC

Pel que fa l'assignatura de GITIC, és una nova forma d'entendre la tecnologia com a un nou coneixement. En un primer moment, ens van expilcar els aspectes bàsics dels programes dels ordenadors, però a mesura que van anaven passant les classes, cada cop descobriem nous programes, noves tècniques molt útils per l'elaboració de treballs.

Cal donar una especial importància a les eines que ens ha proporcionat aquesta assignatura. Una d'elles ha estat el Google Drive, així com totes les altres aplicacions del Google, que em seràn molt útils per aquests anys a la Universitat i en el camp professional.
Una altre eina, que hem estat treballant ha estat el Prezi, que m'ha permès deixar enrere les típiques presentacions de Power Point. També hem estudiat altres eines molt útils com el Pearltrees, CmapTools, Scratch, Twitter, Movie Maker,...

Pel que fa l'assignatura de COED, és una matèria més teòrica que l'anterior, per això el principi, com he dit anteriorment, no sabia molt bé com es podrian relacionar les dues assignatures, però poc a poc vaig anar veient les semblances. Sobretot a partir dels treballs de "Identitat i territori" i "Publicació digital", ja que haviem de treballar amb el suport de les TIC.

En aquesta assignatura, hem treballat conceptes que segurament haviem passat per alt o també que desconeixiem. Els temes sobre els que hem aprofundit són: 
  • Els codis orals i escrits.
  • Les quatre habilitats lingüístiques.
  • El discurs.
  • La descripció.
També, m'ha fet practicar el parlar en públic i disminuir aquests nervis, a partir de les exposicions que hem fet, amb l'ajuda del llibre de "Com parlar bé amb públic". COED, també ens ha ensenyat el verdader significat d'escoltar i de saber llegir.

La finalitat d'aquest bloc és molt interessant, ja que l'obligació d'haver de posar tota la teoria que hem après  dins d'aquest dossier ens permet, en el meu cas, fer-ne d'aixó uns apunts. A demés el haver d'explicar-ho a un públic, m'ajuda a assolir millor aquests coneixements i interioritzar-lo's, perquè a l'hora d'estudiar per a l'examen, aquests no se'm fagin del tot estranys. 

Realment aquesta carrèra, m'està aportant tot aquell interès que m'havia faltat abans a l'hora d'estudiar. És una carrera que et motiva i et dóna ganes per continuar aprenent. 

BON NADAL ! :)

Pd: Mireia Vall Riera

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada